Matlamat, Objektif, Misi & Visi penubuhan Alumni SMKPC1

Matlamat:

Penubuhan Alumni SMKPC1 ini bermatlamat untuk memberi peluang kepada lepasan-lepasan pelajar SMKPC1 untuk menabur bakti dengan mendekatkan diri mereka bersama-sama pelajar-pelajar SMKPC1 dan juga membantu pihak sekolah dalam usaha mendidik dan membantu pelajar-pelajar SMKPC1.


Objektif:

  • memberi bantuan dari segi akademik dengan mengadakan slot-slot akademik dan pengukuhan dalam subjek-subjek kritikal dan juga dari segi ko-kurikulum kepada para pelajar.
  • mengeratkan hubungan silaturrahim antara lepasan pelajar, para pelajar dan juga dengan guru-guru.
  • memberikan ruang kepada lepasan pelajar untuk berkongsi pengalaman kepada para pelajar SMKPC1.


Misi:

Melahirkan generasi yang berintelektual dan bersahsiah tinggi



Visi:

Membimbing pelajar ke arah kecemerlangan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

6 comments:

Zainuddin Sulaiman said...

Saya rasa pembikinan blog ini adalah suatu usaha yang sangat bagus dan murni, dan yang lebih penting lagi adalah usaha untuk meneruskannya dan mengekalkan kualitinya ke arah mencapai matlamat, objektif misi dan visi yang digariskan itu.

Bolehkah saya menyumbang sesuatu pada masa hadapan di blog ini. Sila beri jawapan melalui e-mail saya pt645@streamyx.com

Alumni SMKPC1 said...

terima kasih di atas sokongan tuan terhadap pembikinan blog ini...
diharap dengan wujudnya blog ini, kami di pihak alumni dapat menyumbangkan sesuatu yang berguna kpd seluruh warga SMKPC1...
kami juga mohon maaf disebabkan kesuntukan masa untuk memastikan blog ini sentiasa up to date...
insya allah, kami akn berusaha sebaik mungkin demi warga SMKPC1...

Unknown said...

Saya suka membuat pembetulan terhadap alamat email saya itu,kepada zasuleonardheight6973@gmail.com

Unknown said...

Ini bolehlah dianggap percubaan daripada saya yang mencuba untuk memberikan sumbangan.

Unknown said...

saya nak berkongsi blog peribadi saya, untuk tatapan warga SMKPC 1 . Adik-adik saya ramai yang mendapat pendidikan di sini. Seramai 5 orang . Dan terdapat 3 orang anak saya yang juga pernah mendapat pendidikan di sini . Ini adalah tapak web blog peribadi saya . http://zainuddinsulaiman.blogspot.com

brotherz.co said...

assalamualaikum

Post a Comment